Добрый день. А6 АСК. Для диагностики пользую vag com. Так вот в vag comе есть группы, показывающие данные по разным датчикам. Как узнать какая группа (для моего двигателя), за что отвечает? Есть ELSA - в ней искал ненашел. Помогите плизз.
Ответ: Vag Com и Группы Все групы в VAG-COM описаны "lbl" файлами в папке "Labels". Найди свой и переименуй в формат XXX-XXX-XXX.LBL , где XXX-XXX-XXX - первые 9 символов номера твоего ECU (Vag-com номер ECU (VAG Number)показывает при выборе 01-Engine(Двигатель)). После этого при запуске "Измереня -08" нужный файл сам загрузится и все показания будут с правильными подписями. Эти ж LBL-файлы открываются текстовым редактором. Я себе для удобства даже распечатал. Если файла для твоего двигла у тебя нет, то возможно поможет ссылка http://www.ross-tech.com/vag-com/download/label-files/ По Ельзе, так это в разделе Engine должно все быть. Правда, у меня, для моего мотора, этот раздел практически пуст (нету базы даных)...
Ответ: Vag Com и Группы Group 000 measuring blocks From left to right Engine idle speed: range 42 - 45 = 870-950 Start of injection: range 12 - 75 = 2 degrees ATDC - 3 degress BTDC Throttle position: 0 = 0 % Injection quantity: 11 - 45 = 2.2 - 9.0 mg/stroke Manifold Absolute Pressure Atmospheric pressure Engine coolant temperature: 80 - 35 = 80 - 110 degrees C Intake Manifold Temperature: 182 - 50 = 10 - 110 degrees C Fuel Temperature: 91 - 201 = 20 - 80 degrees C Air mass: 69 - 111 = 230 - 370 mg/H These are valid ranges only when the EGR is switched on, engine at idle and at least 80C (176F) coolant temp. Group 001 (injected quantity) Engine RPM: 870 - 950 Injected quantity: 2.2 - 9.0 mg/H Modulating piston displacement sensor voltage: 1.450 - 2.000 V Engine coolant temperature sensor: 80 - 110 C If below 2.2 - injection is running too rich If above 9.0 - injection is running too lean, or the engine is cold If below 1.450 volts - injection too rich If above 2.000 volts - injection is too lean, or engine is cold Group 002 (idle speed) Engine rpm: 870 - 950 Throttle position: 0 = 0 Operating condition: 010 Engine coolant temperature: 80 - 110 C Throttle should go 0 - 100 depending on pressure applied to "go" pedal Operating condition left digit: 1 = idle increased because AC is on Operating condition middle digit: Closed throttle position switch is closed (foot not on pedal) Operating condition right digit: AC compressor switched on Group 003 (EGR) Engine rpm: 870 - 950 Air mass drawn in (specified): 230 - 370 mg/H Air mass drawn in (actual): 230 - 370 mg/H EGR vacuum solenoid duty cycle: 40 - 75 % If air mass specified is above 370, engine too cold. If air mass actual is below 230 mg/H, excessive EGR or an air leak. If air mass actual is above 370 mg/H, engine is cold, insufficient EGR, or bad MAF sensor (Note: EGR is turned off after approximately 2 minutes of idle. Reading should be within that time period.) If a DTC is present, air mass actual will have a constant value of approx. 550mg/H over the complete RPM and load range. Group 004 (Start of injection) Engine rpm: 870 - 950 Start of injection (specified): 2 ATDC - 3 BTDC Start of injection (actual): 2 ATDC - 3 BTDC Cold start injector duty cycle: 3 - 80% If start of injection (specified) is earlier than 3 BTDC, engine too cold. If start of injection (actual) is before 3 BTDC, engine too cold, injection pump set too advanced, or cold start injector inoperative. If start of injction (actual) is later than 2 ATDC, injection pump is set too retarded, injection adjustment blocked, or cold start injector inoperative. Group 005 (starting conditions) Engine speed Starting quantity Start of injection (actual) Engine coolant temperature This is not useful for troubleshooting. Group 006 (test with ignition switch on) Speed Brake pedal monitor Cruise control system Cruise control system (indicates if activated, 0 = activated but switched off, 1 = activated, swtiched on, 255 = not activated) Cruise control system left digit: Clutch switch closed (clutch not depressed) = 0, 1 = clutch depressed Cruise control system middle digit: CC/DFI brake pedal switch open (brake pedal depressed) = 1, 0 = pedal not depressed Cruise control system right digit: brake light switch depressed pedal = 1, not depressed = 0 Right cruise control system 6 digit display has a 1, left to right, when: Clutch operated Brake pedal operated Resume speed operated on the switch Acceleration operated on the switch Cruise control and memory switched off Cruise controll system switched on Group 007 (Temperatures) Fuel Temperature Nothing Air intake temperature Engine coolant temperature If the car has been sitting overnight (for example) these should all equate to approximately ambient air temperature. If not a sensor may be bad. If fuel temp indicates -5.4C, there is a short circuit or the sensor is bad/inoperative. If air temp indicates approx. 136.8C (275F) the air temp sensor is bad/inoperative. Check for a DTC. If coolant temp sensor indicates a large deviation from ambient temp, there may be a short circuit or the ECT sensor is bad/inoperative. Group 008 Injection limitation when warm/full throttle/3rd gear @ 3000 RPM Engine rpm (2900-3100) Injection quantity requested mg/R (40.0-42.0) Injection quantity rpm limit mg/R (35.5-36.5) Injection quantity MAF limit mg/R (36.0-39.0) Group 009 (injection quantity limitation) Engine rpm Injection quantity (cruise control system active) Injection quantity limit signal from automatic transmission controler during gear change Nothing Group 010 Air system warm/full throttle/3rd gear @ 3000 RPM MAF sensor: 800-1000 Barometric pressure MAP (boost): 1700-2080 Throttle position %: 100 Group 011 Charge pressure control warm/full throttle/3rd gear @ 3000 RPM Engine rpm Specified MAP: 1850-1950 Actual MAP: 1700-2080 MAP Valve DC: 45-95 Group 012 Glow Status Glow period Suply voltage from ECM Engine coolant temperature Not useful for troubleshooting. Group 013 This group shows the smooth running control injected quantity cylinder 1 - 4, left to right. Values expected -2.0 - + 2.0 mg/R This is showing how the ECM is balancing the power for each cylinder at idle to account for variations in component tolerances, jet sizes, compressions, etc.). Group 015 (fuel consumption) Engine rpm Injected quantity (actual) Fuel consumption Injection requirement (as indicated by the go pedal) Group 016 (additional heater) Generator loading Additional heater Activation of heater elements Voltage supply from ECM Additional heater display is 8 digit number where, left to right, 1 = nothing nothing ECT sensor inoperative engine started within the last 10 seconds engine speed below 870 rpm battery voltage below 9 volts generator inoperative ECT exceeds 70 C-80C (158F - 176F), or intake air temp exceeds 5C (41F) Activation of heater elements is a 2 digit number. Left digit = 1 when high heat output relay is on. Right digit = 1 when low heat output relay is on. Group 017 readiness code Not relevant binary code: x000xxxx Not relevant binary code: 0xxxxxxx These may represent ready (0) for "Comprehensive component", "Misfire", and "Fuel system" in the first code and "EGR system" in the second. I have not verified. Group 018 Speed binary bits: 00 nothing nothing Group 019 (Quantity adjuster) Voltage from modulating piston displacement sensor: 0.500 - 0.970 V Voltage from piston displacement sensor: 4.150 - 4.740 V nothing nothing If specfied values are out of tolerance, possible malfunction of the injection pump quantity adjuster. Group 020 Ignition timing Absolute pressure Speed Load Group 021 Fuel Temperature Intake Air Temperature Absolute pressure Load Group 022 Binary bits Unknown Binary bits Binary bits Group 026 An undocumented field Groups 027-040 nothing in any field Groups 041-079 Not valid Group 080 Jibberish Group 081-085 Nothing in any field Group 086-124 Not valid Group 125 CAN bus communiation status Auto. trans. controller: Transmission 1 ABS status: ABS 1 Instrument status: Instruments 1 Airbag status: Airbag 1 Group 126-129 Nothing in any field Group 130-255 Not valid
Ответ: Vag Com и Группы Я не могу почему-то скинуть на своей машине 1in1 и 1in2 Точнее я даже не могу войти в 17- панель приборов Нажимаю на 01 двигатель - 17 панель приборов (делал и не только через 01 двигатель) Через несколько секунд выскакивает сообщение что-то типа Синхронизация не может быть установлена из-за большого количества ошибок (точно уже не помню что пишет). Что делать, чтобы сбросить 1in1 1in2 ? Подскажите что надо сделать?
Ответ: Vag Com и Группы Могу ошибаться Адрес 01 - двигатель здесь вообще ни при чем. Вам нужен адрес 17 - инструментальная панель изначально.
Ответ: Vag Com и Группы inspection service в поиске должон помочь! а ошибки при связи - либо адаптер гуано либо провод - я б не рисковал - ну нах
Ответ: Vag Com и Группы To zico82 Посмотрите здесь http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/audi_sri.html
Ответ: Vag Com и Группы Я у себя установил новые данные для oil, In1 и In2 через Vagtool, с Vagcom что-то не получалось.
Ответ: Vag Com и Группы Ну, да ошибся 01 - двигатель здесь не причем Просто давно пытался сбросить, а тут эта тема, вот и решил спросить. Делал именно через 17 - панель приборов на владке общие (и через вкладку Электроника 1). Выскакивала сообщение что-то о большом кол-ве ошибок в ходе синхронизации Через Vagtool что-то тоже не получилось Провод заказывал через интернет год назад на сайте autopribor.ru (ADP504 (K-K/L-Line +) - стандартный комплект)
Ответ: Vag Com и Группы Порядок действий описан тут, я буквально пару дней назад действовал по этому руководству и всё получилось.
Ответ: Vag Com и Группы Ребята, спасибо На выходных подключу комп и попробую. Как раз надо будет сделать еще раз адоптацию дросселя и клапана хх, а то что-то после промывки (хотя делал адаптацию) СТАЛИ падать обороты резко чуть ли не до 0 и потом до холостых, а может из-за того что в выходные меняли все прокладки и маслосъемны, сальники на двух бошка х и чистили впускной (подсосов не обнаружил), что-то не так подсоединили Вобщем заоодно и попробую сбросить OIL
Ответ: Vag Com и Группы Добрые люди! Просьба к тем у кого есть ELSA, посмотрите есть ли группы в VAG-COM для моей автомашины Ауди А6 1999г.,дв.1.8(AJP), АКПП(01N). Контроллер: 4B0 907 557 Компонент: 1,8L R4/5V MOTR AT D03 Контроллер: 01N 927 733 DC Компонент: AG4 Getriebe 01N.
Ответ: Vag Com и Группы Дорогие одноклубники! Не уж-то не откликнется никто? Не могу найти параметров на свой движок. Я так понимаю, что без прописанных базовых параметров я в VAG-COM не смогу правильно произвести настройку, адаптацию агрегатов и узлов двигателя.
Ответ: Vag Com и Группы У меня в Ельзе инфа по даному вопросу только на немецком. В файле "Grundeinstellung" - описаны установки(адаптации), в "Meßwerteblock lesen" - блоки измерений (именно из него можна состряпать LBL файл под VAG-COM).
Ответ: Vag Com и Группы Сегодня хотел скинуть этот Oil, но так ничего и не вышло Я вообще не могу войти в 17 -панель приборов в VagCom Пишет, что из-за большого кол-ва ошибок соединения связь не установлена В VagTool вообще нажимаю на иструментальную панель, выскакивает сообщение Ждите - идет установка связи. Но ничего абсолютно не происходит Ждал минут 15-20, но пишет ждите и ничегоооо... Не выдержал больше и выключил Что делать?
Ответ: Vag Com и Группы Было такое дело, вспомнил совет Dyck'а про резет, скинул массовую клемму с АКБ и через 10-12секунд подключил обратно, после этого комп увидел 17-ую панель и всё с настройками получилось.
Ответ: Vag Com и Группы И еще вопрос Открыл Label файл 4А0907473Е для своего двигателя! Как я понял - это базовые значения (заводские)? Так вот нашел не соответствия моих измерений сегодня с этими значениями. Поясните, нормально это или нет? (и что означает (о чем говорит), что у меня некоторые значения не совпадают с базовыми Может это указывает на какую-то неисправность какого-то датчика Поясните, хочется же узнать... Вот такие не соответствия: 1 В label файле написано в группе 008 в первом окне должно быть Position of idling stabilisation valve 10-60 OK at idlig. У меня на холостых показывает 65-70 В группе 007 тоже должно быть 10-60. У меня 65-70. О чем это говорит? Если ошибка, то где искать причину? Речь о клапане хх или дросселе? 2. В группе 001 во втором окне должно быть intake manifold pressur 29-59% OK at idling (100%=1022hpa-32%=327hPa). У меня показывает 25-26%. Вопросы такие же А вот и сам LABEL файл для 4А0907473Е VAG-COM Measuring Blocks label file for 2,6 litre V6 engine, engine code ABC. ;Control Module Part Number: 4A0-907-473xx ; ;Created by Mikael "Knappen" Therell (en_knapp@home.se) ; ;Feel free to modify and send modifications to Ross-Tech. ; ;Last modified by Knappen on Febuary 21, 2004. ; ;Group A0 does not show in adaption but is implemented for completeness and possible future use. ; A0,0,Idling speed stabilisation valve and learned mixture values A0,5,Moves the idling speed stabilisation valve to it's basic position and resets learned mixture values to factory default. A0,6,The idling speed stabilisation valve -N71 must be moved to it's basic position if: A0,7,The -N71 connector has been removed with engine running. A0,8,The -N71 has been removed and installed or replaced. A0,9,The engine control unit has been removed and installed or replaced. A0,10,The intake manifold has been removed and installed or replaced. A0,11,The engine has been removed and installed or replaced. A0,12, A0,13,Save 00 to adapt and reset. A0,14, A0,15,Idling speed stabilisation valve adaption only can be performed in Basic settings block 001. A0,16,Learned mixture values reset only can be performed in Basic settings block 002. A0,17,Basic settings can only be performed from software version DO3 and above in ECU version A. ; A1,0,Idling speed adaption A1,5,Idling speed adaption A1,6,Adaption value 0 is factory set idling speed. A1,7,Adaption is 10 rpm per step. A1,8,+10 rpm enter 00001. +20 rpm enter 00002. Works up to +70 rpm or 00007. A1,9,-10 rpm enter 00255. -20 rpm enter 00254. Works down to -70 rpm or 00249. ; C0,Coding engine ABC and ACZ C1,There's different codings for indexes up to "C" and from "D" and onwards C2, C3,Number of Lambda probes - Type of Gearbox - Type of drive - Coding up to "C" - Coding from "D" and up C4, 2 - Manual 012 - FWD - 000 - 00060 C5, 2 - Manual 01A - 4WD - 001 - 00061 C6, 2 - Auto 01F - 4WD - 008 - 00068 C7, 2 - Auto 01K - FWD - 008 - 00068 C8, 1 - Manual 012 - FWD - 032 - 00032 C9, 1 - Manual 01A - 4WD - 033 - 00033 C10, 1 - Auto 01F - 4WD - 040 - 00040 C11, 1 - Auto 01K - FWD - 040 - 00040 ; 0,0,Group 000 explanations not found in ErWin. 0,1,Explanations not found in ErWin. 0,2,Explanations not found in ErWin. 0,3,Explanations not found in ErWin. 0,4,Explanations not found in ErWin. 0,5,Explanations not found in ErWin. 0,6,Explanations not found in ErWin. 0,7,Explanations not found in ErWin. 0,8,Explanations not found in ErWin. 0,9,Explanations not found in ErWin. 0,10,Explanations not found in ErWin. ; 1,0,Idling control (Basic settings-Idling stabilisation valve to default) 1,1,Engine speed,,680 rpm-820 rpm at idling 1,2,Intake manifold,pressure,29-59% OK at idling (100%=1022hPa - 32%=327hPa) 1,3,Ignition timing,,Ignition firing point 1,4,Position of idling,stabilisation valve,18-75 OK at idling ; 2,0,Open throttle control (Basic settings-Resets learned mixture values) 2,1,Throttle valve,angle,Idling: 0% - Full load: 95% 2,2,Intake manifold,pressure,100%=1022hPa - 32%=327hPa 2,3,Coolant,temperature,81-111°C when warmed up 2,4,Intake air,temperature,Depends on ambient temperature ; 3,0,Lambda control (Basic settings-Ignition timing angle 0.0° ATDC) 3,1,Lambda learning,value (bank 1),0.75-1.25 (Basic settings-Coolant temperature. Must be at least 85°C.) 3,2,Lambda learning,value (bank 2),0.75-1.25 (Basic settings-Idling switch. 0=Open 1=Closed.) 3,3,Lambda control,(bank 1),0.75-1.25 (Basic settings-Ignition timing.) 3,4,Lambda control,(bank 2),0.75-1.25 (Basic settings-Idling speed.) ; 4,0,Lambda control (Basic settings-Learned lambda-/tank venting value) 4,1,Condition of,lambda control,0=Active 16=Inactive (Basic settings-Coolant temperature. At least 85°C.) 4,2,Tank venting,learning value,0.75-1.25 (Basic settings-Idling switch. 0=Open 1=Closed.) 4,3,Lambda control,(bank 1),0.75-1.25 (Basic settings-Lambda learning value (bank 1) 0.75-1.25) 4,4,Lambda control,(bank 2),0.75-1.25 (Basic settings-Tank venting learning. 1 min constant-1 min variable) ; 5,0,Ignition control 5,1,Engine speed,,Disconnects VAG-COM at approximately 2500 rpm 5,2,Knock control,depth,Basic value: 60° ATDC 5,3,Ignition timing,,Average of all ignition timing angles 5,4,Coolant,temperature,81-111°C when warmed up ; 6,0,Idling control 6,1,Position of idling,stabilisation valve,10-60 OK at idling 6,2,Learned value for,idling stabilisation,18-75 OK at idling 6,3,Idling stabilisation,valve interference,0=no interference 6,4,Idling stabilisation,valve control,Idling stabilisation control ; 7,0,Basic Functions 7,1,Position of idling,stabilisation valve,10-60 OK at idling 7,2,Coolant,temperature,81-111°C when warmed up 7,3,Lambda learning,value (bank 1),0.75-1.25 7,4,Lambda learning,value (bank 2),0.75-1.25 ; 8,0,Basic Functions 8,1,Position of idling,stabilisation valve,10-60 OK at idling 8,2,Coolant,temperature,81-111°C when warmed up 8,3,Lambda learning,value (bank 1),0.75-1.25 8,4,Lambda learning,value (bank 2),0.75-1.25 ; 9,0,Basic Functions 9,1,Coolant,temperature,81-111°C when warmed up 9,2,Idling switch,(0=open 1=closed) 9,3,Ignition timing,,Ignition firing point 9,4,Engine speed,,Disconnects VAG-COM at approximately 2500 rpm ; 10,0,Basic Functions 10,1,Coolant,temperature,81-111°C when warmed up 10,2,Idling switch,(0=open 1=closed) 10,3,Lambda learning,value (bank 1),0.75-1.25 10,4,Tank venting,learning value,0.75-1.25 ; 99,0,Basic Functions (from ErWin but not verified since I can't read this block) 99,1,Engine speed,,Disconnects VAG-COM at approximately 2500 rpm 99,2,Engine load,,Intake manifold pressure (100% = 1022hPa - 32% = 327hPa) 99,3,Coolant,temperature,81-111°C when warmed up 99,4,Lambda control,OFF/ON ; ;End of File
Ответ: Vag Com и Группы Два дня назад менял лямбды и скидывал обе клеммы! А сегодня подключил комп и не смог войти 17 панель приборов (в вагком) и инструментальную панель (в вагтул) Но завтра попробую скинуть клеммы (или именно надо массовую) перед самим подключением