Porsche selected to develop VW Group sports cars and large sedans - not Audi It will be Porsche, not Audi, that will lead development within the VW Group of sports car and large, premium sedan models. According to Automotive News, Volkswagen AG CEO Martin Wintekorn recently informed Porsche executives of the brand's new role within the VW Group. The move comes as a blow to the Audi division, which lobbied for the role. Audi has for a long-time contributed to the development of VW Group models. Porsche will now take the lead in developing VW's "modular standard matrix" which will not only form the underpinnings of the next generation Porsche Panamera and future Bentley models, but also create a platform for mid-front and mid-rear engined sports cars for the Audi, Lamborghini and Porsche brands. Porsche's new leadership role within the VW Group will allay the fears of both Porsche engineers/executives and Porsche enthusiasts who believed that the brand would be sidelined within the large automotive group when it was acquired last year - with Porsche products suffering for it. The VW Group comprises 10 separate brands including such prestigious marques as Lamborghini and Bentley. Those fears were well-founded, as VW had once floated a plan to use a VW platform for the 911, something Porsche engineers strongly opposed believing that it would water-down the 911's storied handling capabilities. Porsche will also get the resources to fulfill its larger role within the group. The sports car brand will get a new wind tunnel, design center and electronics integration center as well as be able to hire an additional 100 engineers for its R&D facility in Weissach, Germany. Audi will still be responsible for the growing "modular longitudinal matrix" of the VW Group. That architecture underpins current models such as the Audi A4, A5 and Q5 and will be used for the 2012 A3 and well as the next-generation VW Golf. прощайте, *RS* модели и А8?
а чего им прощаться то? Черным по белому написано, Порше будет разрабатывать внутри фольца платформы для спорт машин - ламборджи, бентли, ауди. И поделятся платформой панамы следующего поколения с бентли.
Automotive News. перевожу - принято решение сместить разработку динамичных и крупно-имиджевых авто с Ауди в Порше. тем самым для порша появляются новые дорогие ниши, а ауди будет дорогим фольцем. который, в свою очередь, сильнее разведут со шкодой, как ранее объявлено.
порш вполне гармонично заполнил нишу между доступным премиумом (audi) и спорткарами (ламбо). тот же бентли все же более нишевой продукт, чем порш. так что вполне понятное желание концерна обрисовать роль порша в структуре марок. здесь очень важно сравнение с конкурентами. и в этом деле концерн не будет ставить ауди на ступеньку ниже мерса и бэхи, потому как это крэш всей философии и продаж ауди. соответственно, ауди должна будет продолжать воевать против этих соперников во всех классах (от А до F), чтобы ментально соответстовать уровню. насчет заряженных авто, все останется также, особенно в нижнем сегменте Sок. Также нам возможно ожидать спецверсии ауди powered by porsche (видимо это будет RS)
Речь, пока о спортивных машинах. Про седаны большие вообще речи не идет. Ну или поделится панама второго поколения с а8, я ничего ужасного в этом не вижу, ездить на соплатформенной с бентли и порше машине..)
сопряженность платформ А8, панамеры и бентли говорит не в пользу ТСО А8, а для корпоративных парков это плохо.
располагаю инфой о том, что на Хорошевке планируецца открыть Порше-Центр. и даже форварднуть туда часть нынешних сотрудников АЦМ.
Для невнимательных, а где же тут сказано о снятии с производства а8?))) На абсолютно и глубоко все равно, какими инженерами и какого бренда внутри ФВ будут разрабатываться платформы, в том числе для будущих поколений а8.
Ну мне прост А8 всегда нравилась именно своим фирменным гладким, стильным кузовом с идеальными пропорциями