Как правильно устанавливать Подушки (втулки) стабилизатора (переднего)

Тема в разделе "80/90/100/200/А6 С4", создана пользователем dim666, 27 авг 2012.

  1. dim666

    dim666 Живу я здесь

    6 ноя 2010
    1.009
    A100 C4 2.3 AAR 91
    Как правильно устанавливать Подушки (втулки) стабилизатора (переднего)?
    Там на резине какие то типа как выемок возвышенностей.
    Что и как устанавливать он ставится и так и так....
     
  2. Nesles

    Nesles Живу я здесь

    2 окт 2011
    2.539
    Ростовская обл.
    Ауди А6 С4 2,5 AEL
    смотриш как соит старая так и новую ставиш:hi:
     
  3. dim666

    dim666 Живу я здесь

    6 ноя 2010
    1.009
    A100 C4 2.3 AAR 91
    Она не правильно стояла
     
  4. регион 102

    регион 102 Живу я здесь

    9 апр 2012
    2.834
    Башкортостан респ.
    Allroad а6с6 3.0тди
    если знаешь что не правильно стояла,ставь правильно.
     
  5. Bla©k

    Bla©k Модератор
    Команда форума

    9 июл 2010
    11.355
    A8Q
    а как её можно неправильно поставить?
    там для того бугорка на резинке есть соответствующая ямка в подрамнике, насколько помню. У меня никаких вопросов не возникало, по крайней мере.

    П.С.
    Поставь себе ELSA, сразу столько вопросов отпадёт по ремонту. Что и как ставить, каким моментом крутить...
     
  6. dim666

    dim666 Живу я здесь

    6 ноя 2010
    1.009
    A100 C4 2.3 AAR 91
    А кто нибудь может скинуть скрин с ELSA именно по установки этих подушек стабилизатора?
     
  7. Bla©k

    Bla©k Модератор
    Команда форума

    9 июл 2010
    11.355
    A8Q
    Вообще не понимаю проблемы.
    Да и в эльзе ничего на эту тему нет. Единственное, обратить внимание на диаметр стабилизатора.

    [​IMG]

    Exploded view of front suspension
    1 - Bolt
    2 - Self-locking nut, 40 Nm
    q Always replace after removing
    3 - Washer
    4 - Bonded rubber bush
    q Always replace after removing
    q Installation position: Ribbed side facing upwards
    q Extracting → Fig.
    q Fitting → Fig.
    5 - Bolt
    q Always replace after removing
    q 110 Nm + further 90° turn
    6 - Bonded rubber bush
    7 - Bolt
    q Always replace after removing
    8 - Subframe
    q Removing and installing → Chapter
    q Wheel alignment is only necessary if the bonded rubber bushes for the subframe at the rear have been unfastened or removed → Item
    9 - Self-locking nut, 65 Nm
    q Always replace after removing
    10 - Sleeve
    q Fit flush in subframe
    q Extracting → Fig. and → Fig.
    11 - Inner bush for wishbone
    q Pressing out and pressing in → Fig.
    q Installation position → Fig.
    q Bush/wishbone projection → Fig.
    q A modified bush was fitted as of vehicle ident no. NN 107 874 or PN 000 433
    q Only the modified bush is available as replacement part, the installation specifications as per → Fig. thus no longer apply
    12 - Washer
    13 - Self-locking nut
    q Always replace after removing
    q 120 Nm + further 90° turn
    14 - Outer bush for wishbone
    15 - Wishbone
    q Different on left and right; for assignment refer to → Electronic parts catalogue
    q On removal and installation, remove the sleeve → Item and unscrew the anti-roll bar clamps → Item

    Note
    On vehicles with 6-cyl. engine, remove the entire subframe → Chapter.
    16 - Rubber bush
    q Pay attention to anti-roll bar diameter; for assignment refer to → Electronic parts catalogue
    17 - Anti-roll bar clamp
    18 - Self-locking nut, 100 Nm
    q Always replace after removing
    19 - Anti-roll bar
    q Removing and installing
    – Vehicle standing on its wheels.
    – Unscrew the anti-roll bar clamps → Item.
    – Unscrew the nuts → Item.
    – The anti-roll bar is pulled out/inserted on extending and compressing the suspension.

    Note
    On vehicles with 6-cyl. engine, remove the entire subframe → Chapter.
    q Different diameters; for assignment refer to → Electronic parts catalogue
    20 - Washer
    q Always replace after removing
    q Fit with ribbed side facing upwards
    21 - Bolt
    q Always replace after removing
    q 110 Nm + further 90° turn