Mercedes создал двигатель будущего DiesOtto

Тема в разделе "Автомобили других марок", создана пользователем Bermut, 26 июл 2007.

  1. Bermut

    Bermut Живу я здесь

    11 окт 2004
    3.587
    Honda VFR 800A
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
  2. Diesel

    Diesel Живу я здесь

    6 авг 2006
    3.149
    A3 8V 1.8TSI DSG QUATTRO
    Ответ: Mercedes создал двигатель будущего DiesOtto

    не верю...:shock:
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
  3. AMP

    AMP Модератор
    Команда форума

    1 янв 2007
    81.398
    Москва
    BMW
    Ответ: Mercedes создал двигатель будущего DiesOtto

    баян!
     
  4. PKa

    PKa Завсегдатай

    22 июл 2005
    683
    Москва
    -
    Ответ: Mercedes создал двигатель будущего DiesOtto

    Всем капец. Скоро будет одна марка.
     
  5. Bermut

    Bermut Живу я здесь

    11 окт 2004
    3.587
    Honda VFR 800A
    Ответ: Mercedes создал двигатель будущего DiesOtto

    хде баян :shock: , тут уже более конкрено.
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
  6. Bermut

    Bermut Живу я здесь

    11 окт 2004
    3.587
    Honda VFR 800A
    Ответ: Mercedes создал двигатель будущего DiesOtto

    введи в тындексе диесотто :nod:
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
  7. Bermut

    Bermut Живу я здесь

    11 окт 2004
    3.587
    Honda VFR 800A
    Ответ: Mercedes создал двигатель будущего DiesOtto

    самое главное, что это заслуга фолксвагена, просто инженеры МБ переделали двигло под стандартный бенз :nod:
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
  8. FWD

    FWD Живу я здесь

    1 июл 2006
    1.418
    Ауди А6(С4) 1995 г
    Ответ: Mercedes создал двигатель будущего DiesOtto

    Написано, а что толком там будет непонятно. Единственное, что понял, 1,8 с турбиной будет выдавать 238 л.с. и расход около 6 литров. Всё, а в чём фишка мотора, так и не понял.

    P.S.: 1.8Т- 238 л.с. вроде не так и много, единственно расход маленький, вот это хорошо!!!
     
  9. vad4343

    vad4343 Старожил

    13 ноя 2006
    23.810
    я доволен ими
    Ответ: Mercedes создал двигатель будущего DiesOtto

    странно, любой водитель грузовика в возрасте под 50 имел опыт езды на дизельном грузовике, по ошибке заправленном бензином. У меня есть такой опыт - дизель на бензине едет, главное чтобы завелся, а потом хоть досуха. Так что Мерседесовцы Америки не открыли. Просто реализовали случай в повседневность. Но моща и момент впечатляют, как и расход.
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
  10. Bermut

    Bermut Живу я здесь

    11 окт 2004
    3.587
    Honda VFR 800A
    Ответ: Mercedes создал двигатель будущего DiesOtto

    Столь высоких показателей немецким инженерам удалось добиться благодаря применению непосредственного впрыска топлива, турбонаддува, системы изменения высоты подъема и времени открытия клапанов, которая позволяет даже снижать или повышать степень сжатия в тех или иных ситуациях. Наконец, главное новшество - это особая система зажигания: при старте двигателя или активном разгоне для воспламенения смеси используются свечи, а при малой нагрузке смесь будет воспламеняться без участия штатной системы зажигания. Тем самым Mercedes-Benz удалось значительно снизить расход топлива таких моторов.

    Дебют новой технологии состоится осенью на автомобильной выставке во Франкфурте. Однако пока не известно, когда двигатели новой серии появятся в серийном производстве.
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
  11. Aureal

    Aureal V8

    10 мар 2004
    8.828
    Много V8, Q7 BUG
    Ответ: Mercedes создал двигатель будущего DiesOtto

    вообще очень хорошая технолоия и вовремя!
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
  12. AMP

    AMP Модератор
    Команда форума

    1 янв 2007
    81.398
    Москва
    BMW
    Ответ: Mercedes создал двигатель будущего DiesOtto

    да, российские граждане заждались новых технологий.
     
  13. Dabroff

    Dabroff Bad e-mail

    15 апр 2006
    2.079
    90-7А-q & Superb
    Ответ: Mercedes создал двигатель будущего DiesOtto

    ломаца будет наверно что караул... а чинить его нормально смогут лет через 5-10 после выхода....

    ацкий сотона блин, но тоже очень хочу!
     
  14. AMP

    AMP Модератор
    Команда форума

    1 янв 2007
    81.398
    Москва
    BMW
    Ответ: Mercedes создал двигатель будущего DiesOtto

    зачем чинить? менять!
     
  15. Alexcris

    Alexcris Старожил

    5 июн 2006
    5.043
    Audi 80 B4 2.0ABT
    Ответ: Mercedes создал двигатель будущего DiesOtto

    Там наоборот - бензиновый мотор работает по принципу Дизеля, т. е. воспламенение воздушно-бензиновой смеси он сжатия, а не от искровой свечи!:umnik:
     
  16. vad4343

    vad4343 Старожил

    13 ноя 2006
    23.810
    я доволен ими
    Ответ: Mercedes создал двигатель будущего DiesOtto

    нееееее. это они так пишут - это будет дизель на бензине. Так как искровые свечи там есть - таким образом машину ты заведешь, а потом хитрым способом двигатель перейдет на режим воспламенение путем сжатия. причем степень сжатия не может быть ниже 15 ( могу ошибаться конечно). Плюсов конечно много. Минусов не вижу.
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
  17. Alexcris

    Alexcris Старожил

    5 июн 2006
    5.043
    Audi 80 B4 2.0ABT
    Ответ: Mercedes создал двигатель будущего DiesOtto

    Слушай щас времени нет, я в понедельник зайду к ним на медиа-сайт (официальный) - гляну чего там пишут, и отпишусь (а то это журналюги могли накосячить).
     
  18. Alexcris

    Alexcris Старожил

    5 июн 2006
    5.043
    Audi 80 B4 2.0ABT
    Ответ: Mercedes создал двигатель будущего DiesOtto

    Вот как обещал. Правда без перевода - времени нет. http://media.daimlerchrysler.com/dc...me)/#XCID=614228 | XPID=0 | XCTY=3897 | XAID=

    Mercedes-Benz presents the future of the gasoline engine: DiesOtto – Gasoline engine with diesel genes
    Stuttgart, Jul 24, 2007
    TextPhotos
    - select action - Download selection now Add selection to Download CenterStuttgart – The performance of a gasoline engine, the high torque and fuel economy of a state-of-the-art diesel together with extremely clean emissions: Mercedes-Benz has combined all the advantages of both engine types in its DiesOtto powertrain. The new technology package, which stands for the future of the gasoline engine, includes features such as direct gasoline injection, turbocharging and a variable compression. At the core of this innovation lies the controlled auto ignition, a highly efficient combustion process similar to that of a diesel. By way of another advantage, and in contrast to comparable developments, the Mercedes system requires no synthetic fuels but can be operated using conventional gasoline.
    Optimising the internal combustion engine is one of the milestones on the Mercedes-Benz roadmap for sustainable mobility. BLUETEC has already made it possible for Mercedes engineers to make the powerful and economical diesel as clean as the gasoline engine. In the US this technology has already been available in the E-Class since 2006, and it will also become available in Europe from the end of this year. The E 300 BLUETEC will be by far the cleanest diesel in its class, and will meet the requirements of the EU5 exhaust emission standards in full.
    "Our next goal will now be to make the gasoline engine as economical as a diesel. All the preconditions for this are provided by our DiesOtto concept, which incorporates the foremost strengths of both the gasoline engine and diesel engine," says Prof. Dr. Herbert Kohler, Head of Group Research & Advanced Engineering Vehicle and Powertrain; Chief Environmental Officer of DaimlerChrysler.
    The result of this " marriage " is a four-cylinder unit with a displacement of just 1.8 litres, which combines the strengths of the low-emission gasoline engine with the fuel economy of a diesel. Despite its considerably reduced displacement – downsizing is one of the major factors for achieving a lower fuel consumption – this compact power unit delivers superior performance together with refinement at the level of the luxury class. An output of 175 kW/238 hp and a maximum torque of 400 newton metres are achieved together with the hybridisation a fuel consumption of less than six litres of gasoline per 100 kilometres. This figure by no means relates to a small or compact car, but to a vehicle the size of the current S-Class, with the level of comfort and safety that is typical of a Mercedes.
    Mercedes-Benz DiesOtto – a further development of the spark-ignition engine
    " In line with the worldwide success of today's diesel engine, vehicles equipped with gasoline engines will continue to have a long-term attraction for many customers and in many markets. Accordingly we are giving our attention to both engine types – including a full hybrid option for diesel and gasoline vehicles, " says Prof. Kohler. Mercedes-Benz is working on its DiesOtto concept with corresponding emphasis. Its key technological features are as follows:
    Downsizing with fewer cylinders and a smaller displacement
    Turbocharging for superior performance
    Direct gasoline injection as a further fuel economy measure
    Controlled auto ignition, a combustion process similar to that of a diesel
    Variable valve control
    A variable compression ratio leading to even better fuel economy and, depending on customer needs and the type of operation,
    A hybrid module with an integrated starter/generator, which makes the drive unit even more economical.
    When starting and under full load, the fuel/air mixture is ignited by a spark plug, as in a conventional spark-ignition engine (homogeneous combustion). The controlled auto ignition to which the DiesOtto automatically reverts within its working cycle occurs under partial load conditions, i.e. at low and medium engine speeds.
    The result is the very low nitrogen oxide emissions of homogeneous combustion at reduced reaction temperatures. All further emissions control in the DiesOtto engine is by means of a standard three-way catalytic converter. A highly efficient engine management and control system has also been realised to combine the individual sub-systems into a drive concept.
    The current prospects for the future of the internal combustion engine reveal its great potential, and show that the new drive concept is a feasible proposition in the mid-term. Some of the intermediate solutions incorporated, e.g. direct gasoline injection, are already in series production at Mercedes-Benz. Others will be gradually integrated into series-production engines until the overall solution has been realised.
     
  19. saw

    saw Живу я здесь

    25 сен 2005
    3.972
    A6 C5 Q Avant 2.5TDI (BDH), в прошлом много поколений продукции VAG'a
    Ответ: Mercedes создал двигатель будущего DiesOtto

    Ну вообще-то Америки они не открыли, видимо просто довели до ума систему впрыска Kugelfischer, которая применялась более десятка лет назад.
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
  20. LYON KING

    LYON KING Bad e-mail

    3 июн 2005
    2.534
    OCTAVIA2.0(1.9)4X4
    Ответ: Mercedes создал двигатель будущего DiesOtto

    - более 4 десятка лет назад (1967). :umnik:
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...