Привет всем!Подскажите пожалуйста,кто знает как увеличеть мощность двигателя 2.6 АВС?Говорят можно постовить 30 клапанную головку от 2.8!
К сожалению это именно такая пачка денег... эти двигатели принципиально разные по электрике и всему остальному! так что дорого...
Чипуй! На ebay.com есть чип который стоит 24 евро с копейками, специально для 2.6. Как пишут прибавляет 26 к крутящему моменту и 21 к лошадкам. Хочу заказать себе такой, просто вместо чего её (эту микросхему) припаивать???
Много серьёзных контор пытались сделать компрессорный кит для авдейских 12V V6, но все свернулись, так как требовались большие вложения в R&D и дорогущий custom work, а рисковать никто не хочет. Единственный кит предлагает Motodyne, но это фуфло. Его в природе не существует. По крайней мере в сети нет информации ни об одном установленном ките, а есть только жалобы тех, кто пытался его купить, и особенно тех, кто перевёл бабки. Реально с 12клап движками делают: - установка головы с большими клапанами (big-valve head, да ещё + short block гоночный), - установка широкофазных валов, - установка впуска холодного воздуха с нулевиком (иначе он задыхается), - замена всего выпуска, начиная с приёмных труб, - правка мозгов. :rotate:типа ссылочка
Спасибо всем!Phil,а у себя ты что нибуть делал с движком? У тебя тоже кажется 2.6?И мне сказали что ети движки не чипуют,нет смысла говорят,прибавит всего лошадей 5,не больше!
Phil, вопросы: 1. "Много серьёзных контор " - наши, пиндосы, европа? 2. "Большие вложения" - тысячи, десятки тысяч долларов? 3. В чем, по твоему мнению, будет состоять основная проблема с установкой кита, речь про механическую часть? 4. В чем будет проблема по написанию программы? Заранее спасибо за ответы.
Ян, к сожалению я не сохранял ссылки, но на Audi 12V development форуме, печатали переписку с PES-Tuning, у которых кстати есть кит для V6 30V, где они ответили, что они готовы разработать кит для 12V за те же деньги (5К), если им предоставят донора и заказ на 5-10 китов (точно цифру не помню, можешь поискать). Так как с тех пор они кит не сделали, видимо денег не набрали. А что говорить о тех, у кого нет наработок подобных PES. Кстати, по чём выйдут новые мозги типа Motec? О механических аспектах не видел, писали именно о сложностях с ECU.
Поставил валы. Как степлеет, поставлю piggiback контроллер (лежит, ждёт), поиграюсь, и надеюсь где-нить в мае отчитаться.
Сколько добавилось лошадок,разницу почуйствовал?А какая у тебя коробка?И сколько денег ето тебе стоило?
не, так не пойдет вспоминай. Мы так или иначе будем ставить за свои бабки на свою 2.6 компрессор. Если все будет ок, то и коммерческий продукт получится. Мотек стоит М800 около 8000 долларов. На V6 пойдет Haltech EX6, будет стоить около около 1000. Но мы будем пробовать вообще на "Январе" сначала сделать или на Абите.
Ян, вот письмо PES-Tuning: PERFORMANCE ENGINEERED SYSTEMS 5 HUMPHREYS DRIVE IVYLAND PA 18974 267-288-0161 FAX: 267-288-0165 www.pes-tuning.com 7/10/02 Dear 12v Development Members, Re: 12v Supercharger Based on the request of 12v owners, PES will develop a 12v Supercharger kit. The development of this supercharger kit will be based on the minimum sign up of 20 individuals per contract and a deposit of $1000.00 as a development deposit. ________________________________________________________________________ - Is this offer open only to A4s with the 12V engine, or all cars with the 12V engine? It would be much easier to get 20 people if it is open to all 12V owners. The engines are very similar, so I don't think the fitment and compatibility would be a problem, but engine management may be. The possibility of compatibility between 12v engines are based on the fitment between model years. If the engine designs are not compatible it will be at PES' discrepancy to modify a kit for existing 12v engines. - Once the deposits have been collected, how long before development of the kit would start? Within 1 month of obtaining a test vehicle. The customer/supplier of the test vehicle will receive a special price of $2000.00 for the complete supercharger kit with no labor. - What type of priority will you be giving this project if you get the required deposits? If any of us put down a deposit, we would expect that this project does not take a back seat to other development projects. There will be priority for the development of the 12v supercharger when deposits are made. The 12v supercharger will incur no back seats to other development plans. - Once development starts, how long do you anticipate it will take to develop the kit? The development is expected to take an approximate 3 - 6 months to complete. - What is the maximum amount of time that development could take? In other words, at what point could individuals ask for their deposits back if no delivery dates have been set. If the development of the 12v supercharger extends beyond 6 months, individuals will be allowed to get a refund of their deposit. - Why do you require a deposit? (I understand the need, but this was one of the most common questions when the offer was originally posted.) A requirement of deposit is a way of guaranteeing that development of the supercharger will take place, and to insure that both PES and 12v owners will be able to take advantage of the development of this supercharger. PES will also need a guarantee that all parties involved are interested in the development. - What happens to our deposits if the kit is never made? If development does not start within the time allotted, all deposits made will be refunded to the appropriate persons. - What happens if the kit is made, but falls short of expectations (clearly, a set of minimum expectations needs to be established to answer this question). PES expects a minimum of 250hp from development of a 12v supercharger. - What will the total cost of the kit be? A total cost of the 12v SC kit will be estimated at $4000 - $5000.00 - What is the required deposit? The required deposit for the 12v Supercharger development is $1000.00 =========================== TECHNICAL QUESTIONS: - What are your actual performance expectations? PES expectations for the supercharger kit are 260 - 270 hp. If the supercharger kit makes 250 hp you will be bound by contract to complete the transaction for the 12v supercharger. - What are your minimum performance expectations (if actual performance is lower than these minimums, we would expect to have a choice to either buy the kit of get our deposits back)? The minimum expectations for the kit will be 250hp. If PES falls short of the minimum HP expectation, you have the choice to continue and purchase the kit. - Would the kit be similar in design to the Generation 2 kit for the 30V? If not, please provide detail as to the type of SC that will be used and to the design of the kit. The SC kit will be similar to the G2 Supercharger kit that is currently available for the 30v 2.8 engine. We may use a screw type (Autorotor) which may be more efficient. - What would be done to get around the Hitachi engine management issue? A piggy-back device or combination fuel pressure regulator/fuel pump type steps may be used to bypass the Hitachi engine management. - What type of boost will you be running with this kit? PES will be using an estimated 7.5 psi for the supercharger kit. Best Regards, Ron S. Sales Consultant http://www.PES-Tuning.com 877-697-1688