Сея программа была взята с иносранного форума мегатюнеров Ауди. Судя по пунктам, можно изменять обогощение топлива. Никто не хочет попробовать? http://www.ecodetuning.com/revo/Lemmiwinks.exe
Ответ: шайтан программа for all those interested this is ripped off from vw vortex: you can download lemmiwinks at: Ch01 : Idle Speed Offset Adjust idle RPM level - Higher number: increase idle rpm - Lower number: decrease idle rpm Ch02 : Fuel Tweak (Accel Pump); Increasing Loads -This channel adjusts a fuel enrichment under load -Modulates Throttle Response Ch03 : Fuel Tweak (Accel Pump); Decreasing Loads -This channel adjusts a fuel enrichment term coming off the gas or decelerating. Ch04 : Start Up Fuel Enrich Amount of fuel on any start ups? - Higher number: enrich the mix - Lower number: lean out the mix Ch05 : Warm Up fuel Enrich Amount of fuel on start ups E.G. on the first start in the morning? - Higher number: enrich the mix - Lower number: lean out the mix Ch06 : Lambda Regulation Controls how fast ECU adapts: - Higher number: faster adaptation - Lower number: slower adaptation Ch07 : Additive Offset To Speed Limiter Controls speed limiter in increments ok 1km/hr Ch08 : Secondary Fuel Tweak Controls fueling at idle, ussually alters additive fuel trims - Higher number enrich the mix - Lower number lean out the mix Ch09 : Ignition Timing Offset Controls timing in steps of 0.75 degrees, all RPM range is altered - Higher number advances timing - Lower number retards timing Ch10 : Primary Fuel Tweak Controls fueling on run, ussually change multiplicative fuel trims - Higher number enrich the mix - Lower number lean out the mix Ch11 : Unused Unused Ch12 : SEL Scaling (Turbo Cars Only) Adjust boost - Higher numbers increase boost pressure - Lower numbers decrease boost pressure Ch13 : OFF OFF Unused Ch14 : Idle Torque Additive Offset Controls engine load at idle - Higher numbers: spec load at idle is increased - Lower numbers: spec load at idle is decreased Aditional Information from Revotechnik: Adaptation Channer Explanation http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1191064 Revo Comparison of Adaptation Channels and Tuning http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1191128 How to: 1. Place key in ignition, turn to on position. 2. Attach VagCom 'dongle'. 3. Bring up Lemmiwinks software 4. To store original ECU settings Click ON "Read". This reads your current settings. 5.Adjust settings at will. 6.Click on 'SET' to connect to the ECU and adapt settings. 7. When asked to cycle ECU, simply turn it off, then turn the ECU back on. 8. Enjoy (hopefully) new settings. Hints 1. Take off your Instrument Cluster Fuse if you can't establish communication with the ECU. clear airbag DTCs. Special thanks to Don R, MRP2001GTi and BMFJETTA for great information. Present: 2001 TT 225hp TQM, Valentine One, K40 laser diffuser, and an L7 in the trunk Past: 2001 ming 2.8
с первого взгляда просто безделушка по моему, меняет те же каналы адаптации что и доступны через вагком, разница лишь в том что не нужно вводить логин
все верно ... ели есть логин она не к чему, у меня его нет на выхах хочу попробовать изменить кол-во впрыска, спасибо malkon -у
Ну ведь ей же и УОЗ крутить можно (некоторым необходимо его подрезать чуток) И обороты ХХ. И еще ее главная фича - как заявлено производителями может приподнимать ограничитель скорости . Но в принципе так подстройщик .
Channel 01 - настройка оборотов холостого хода. Channel 02 - подстройка состава смеси, при увеличении нагрузки. обогащение смеси под нагрузкой, когда тапка нажимается резко. Channel 03 - подстройка состава смеси, при уменьшении нагрузки. обогащение смеси при плавном нажатии на тапку или при замедлении. Channel 04 - обогащение в фазе *после старт* Channel 05 - обогащение в фазе *прогрев* Channel 06 - лямбда-регулирование. Задает скорость реакции контроллера на изменение сигнала с лямбды, большие значения - реакция быстрее, меньшие значения - реакция медленнее. Channel 07 - дополнительная компенсация ограничителя скорости. Задает ограничение, добавляя по 1км/час Channel 08 - отвечает за обогащение в фазе "старт". Channel 09 - компенсация угла опережения зажигания. Регулирует угол с шагом 0.75 градуса во всем диапазоне оборотов Channel 10 - базовый коэффициент подстройка по топливу (работает во всех режимах) Channel 11 - рециркуляции выхлопных газов (EGR/AGR) Channel 12 - настройка давления наддува, только для турбо машин, меньшие значения - уменьшают давление наддува. Channel 13 - не используется Channel 14 - дополнительная компенсация момента на х.х. Регулирует нагрузку двигателя на холостом ходу большие значения - увеличивают спецификацию по нагрузке на холостом, меньшие значения – уменьшают.
Открутить можно только общим смещением, это не есть хорошо. В основном вверху и в середине надо убавить, причем по разному в каждом случае. Если предел регулировки оборотов на хх прописаны константами, как на bfb, то тоже болт. Но прога безусловно интересная, поиграться можно.
хочу выставить этой программой угол зажигания - 7.5 градусов , также и выставлять - 7.5 или она считает на оборот .Или выставить 7.5 короче запутался