Both the X5 M and X6 M are fitted with a newly-developed 4.4-litre twin-turbo V8 making a confirmed 555hp (408kW) at 6,000rpm and maximum torque of 500 lb-ft (678Nm) between a very broad band of 1,500 and 5,650rpm. The turbos produce maximum boost pressure of 1.5 bar. Mated to an M engine for the first time is a 6-speed M Sports Automatic transmission with full automatic mode as well as M driving mode. The latter can be actuated with the gear lever or with paddles behind the steering wheel. The driver can rev it up all the way to the redline before changing gears without any automatic interference from the car. This is also useful for the launch control function. Combined with xDrive AWD these and other systems are said to give both cars a 0 - 60mph sprint time of 4.5 seconds (0-100км/ч - порядка 4.8 будет). Top speeds were not given but it is safe to assume an electronically limited figure of 155mph (250km/h). The X6's Dynamic Performance Control system is now available for the X5 M too. Working in conjunction with xDrive it assists in keeping the vehicles grounded and grip to a maximum. With a weight distribution ratio of close on 50:50 these twins are already well-balanced for performance. The wheels are 20-inch alloys and tyres are runflat types with sizes 275/40 R 20 at the front and 315/35 R 20 at the rear. Features include ABS brakes, trailer stability control, Servotronic steering, an electronic parking brake with autohold and hill descent control. Other nice stuff includes rain sensors, cruise control, iDrive, adaptive xenon headlights and rear view cameras. Видео: http://www.youtube.com/watch?v=9_0k...m-officially-revealed&feature=player_embedded ps Мода на утерю туманок перешла и на ХХХ. pps Передки у машин совершенно идентичны. Не взглядывайтесь ;-)
Некислое давление для V8, но видно, что придушена мощность из-за "евровыпуска"(экологичный) и эластичности (в данном случае как можно меньшей "турбоямы", если этот термин применим для V8 4.4)
Вот это убило. Нафига в М классе функция стабилизации прицепа? И подойдёт ло к Зубрёнку, вот ведь вопрос?
Ну в семёре ещё хрен с ним, применение придумать можно. Яхту тащить к примеру какому нибудь екзекутиву на пенсии или в отпуске. Но не в эМ-ке же! Она же для автобанов под 350 летать сделана, с такими же корешами на R8 и S5 письками меряться. Но как с прицепом пулять то? Вопщем перемудрили боварцы.
Машина должна быть универсальна - 5 дней в неделю ты таскаешь свою автососисочницу по селу, а 2 дня пуляет до ближайшей Москвы/Берлина/Лас-Вегаса.
по сабжу. х5,х6 - отличные машины.ххх впервые повернулась лицом к российскому потребителю. вы спросите,почему я так думаю? я не думаю,я уверен. обратите внимание на задние эмблемы.видите,они установлены на блестящие подиумы?теперь,когда пионеры станут сковыривать их тупой отверткой,лкп не пострадает.надо копить на х (подсчитывает стоимость перекраски задней двери,капота,эмблемы 2шт оригинал).
Х6 - очень странная для меня машина. Х5 - красавец. Под капотом у обоих звери! Баварцы молодцы, меньше объём, больше мощность! ))