замена штатного дифференциала торсен

Тема в разделе "Тюнинг", создана пользователем Parradox, 21 ноя 2011.

  1. Parradox

    Parradox Старожил

    21 июл 2006
    6.681
    A4B6 1.8TQ 250Hp
    #1 Parradox, 21 ноя 2011
    Последнее редактирование: 21 ноя 2011
    http://www.stasisengineering.com/pr...s-torsen-center-a4-5-speed-01a-late-2002-2005

    какие мысли ?

    TaSIS differentials give you a big bang for your buck, increasing traction and improving handling to significantly enhance your vehicle’s performance. Our differentials automatically adjust power to all four wheels, delivering torque where you need it and when you need it so that you can put power to the ground for real-world performance gains from the engine enhancements you already have.

    For all-wheel-drive (AWD) vehicles, our high-bias torsen center differential improves the factory’s 2:1 and 4:1 torque distribution ratios, and can reach up to 6:1 depending on driving conditions. Our differential can deliver up to 88 percent of the available power to the wheels that need it most, translating to a significant reduction of wheel spin. This capability changes how your vehicle approaches each part of a turn by transferring power to the front or rear of the car as necessary:

    Hard braking leading into a turn—Car acts like a front wheel drive. Wheels turn independently and car control is improved.

    Mid corner, throttle on—Car acts like an all wheel drive. STaSIS differential delivers equal amounts of power to front and rear wheels. This maximizes grip, allowing more power to be applied at this stage of a turn.

    Corner exit, hard acceleration—Car acts like a rear-wheel-drive car. Front wheel slip is reduced because the STaSIS differential delivers up to 88% of the engine torque to the rear wheels where the most traction is.


    также предлагают диф повышенного трения на заднюю ось
     
  2. REDLINE61

    REDLINE61 Bad e-mail

    28 янв 2006
    4.286
    VWTIGUAN 2.0TDI CR
    мысли - нафига я по английски не понимаю))
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
  3. ches

    ches Завсегдатай

    15 апр 2008
    848
    Audi А4/B6 1.8T AMB Quattro
    В кратце: Перекидывает момент при торможении больше на перед, в повороте пополам, при выходе из поворота больше на зад :)
    Пы.сы. не пинать если неправильно понял :umnik:
     
  4. figo

    figo Старожил

    31 дек 2007
    5.660
    OOOO
    во замута)
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
  5. Parradox

    Parradox Старожил

    21 июл 2006
    6.681
    A4B6 1.8TQ 250Hp
    ага, и по деньгам вполне сносно
     
  6. VIK40

    VIK40 Bad e-mail

    10 янв 2011
    613
    A4 1.8tq,sti,A4TQ
    :thumbup:ездил на тачке с таким дифом,ощущения другие после своей,иногда похоже на поведение заднеприводной машины,очень вообщем понравилось!
     
  7. Parradox

    Parradox Старожил

    21 июл 2006
    6.681
    A4B6 1.8TQ 250Hp

    то есть зимой на старте закинуть жопу в соседнюю машину можно ?
     
  8. VIK40

    VIK40 Bad e-mail

    10 янв 2011
    613
    A4 1.8tq,sti,A4TQ
    с места вряд ли,а вот в повороте с отключенной ЕСП на влажном асфальте вполне)))
     
  9. DioTrixX

    DioTrixX Живу я здесь

    28 окт 2007
    1.287
    Audi S4 b8
    #9 DioTrixX, 21 ноя 2011
    Последнее редактирование: 21 ноя 2011
    А в чем вопрос ? Два дифа один в центр , другой в мост , уже 100 лет там продаются.... токо тот что 550 стоит это если ты им свой отдаешь.... что-то в мост не вижу убрали что ли
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
  10. Parradox

    Parradox Старожил

    21 июл 2006
    6.681
    A4B6 1.8TQ 250Hp
    есть опыт использования ?
     
  11. melodic

    melodic Живу я здесь

    23 июн 2009
    1.066
    A4 DTM 2007
    я бы торсен на жопу с радостью повесил