Запуск Вебасты

Тема в разделе "4L", создана пользователем AUDI1978, 13 янв 2011.

  1. AUDI1978

    AUDI1978 Новичок

    10 дек 2010
    33
    Кузяба
    Парни если запустили вебасту с пульта , садясь в авто её нужно выключать или можно начинать движение и она отключится сама ?
     
  2. DMI

    DMI Живу я здесь

    16 мар 2008
    2.020
    не Ауди (((
    сама-сама...всё сама
     
  3. Максим Александрович

    23 мар 2010
    509
    W221 4M, TLC200
    отключается сама при достижении 90 градусов (включается при запуске тоже сама, кстати, даже если с пульта не включалась). можно отключить в любой момент, если есть желание. может быть у Вас также.
     
  4. AUDI1978

    AUDI1978 Новичок

    10 дек 2010
    33
    Кузяба
  5. VittorioDor

    VittorioDor Живу я здесь

    9 фев 2009
    1.174
    Audi A5 3.0TDI
    На бензиновом движке использую след. образом: с пульта запускаю, прогревается салон, завожусь, еду, выключаю тогда двигатель прогрет до конца (с ней прогревается в разы быстрее).
     
  6. DMI

    DMI Живу я здесь

    16 мар 2008
    2.020
    не Ауди (((
    да зачем её выключать то? она сама выключится при достижении определенной температуры ОЖ.
     
  7. Светофор

    Светофор Живу я здесь

    27 сен 2009
    1.373
    AUDI Q7 3.0 TDI 20
    Экономим топливо!
     
  8. Максим Александрович

    23 мар 2010
    509
    W221 4M, TLC200
    вот спасибо! (без шуток). сам бы никак не догадался, а оно вот - на поверхности. :thumbup:

    отголоски тем вокруг.. )))
     
  9. DMI

    DMI Живу я здесь

    16 мар 2008
    2.020
    не Ауди (((
    0,6 литра/час ?
     
  10. VittorioDor

    VittorioDor Живу я здесь

    9 фев 2009
    1.174
    Audi A5 3.0TDI
    Наверное, стоит уточнить для особо обеспеченных и переживающих ;) :

    1. Вышеозначенная рекомендация действительна для вебасты заводской (она, как я сделал вывод из эксплуатации на протяжении 4-х лет сама не вырубается, а продолжает дорабатывать заданный промежуток времени до конца).

    2. Насчет шуток по экономии - оставлю на усмотрение шутящих господ, видимо, боящихся, как бы их не заподозрили в этом гнусном деле, но вот такой вопрос - Вы пылесос тоже не выключаете, закончив им пользоваться? вебаста отключается ненамного сложнее - два нажатия через ММИ.

    3. Когда по сути вопроса ТС ответить нечего, но сказать ой как хочется, начинается флуд.
     
  11. Frat

    Frat Завсегдатай

    16 июн 2009
    701
    Москва
    WV tiguan 2,0 TDI 11г.
    Может немного не в тему... а что смотреть если с пульта перестала включаться? (батарейки менял)
     
  12. Максим Александрович

    23 мар 2010
    509
    W221 4M, TLC200
    (+ пять символов)
     
  13. Максим Александрович

    23 мар 2010
    509
    W221 4M, TLC200
    кстати, об этом:
    вот типичный пример (пост №5)
    в свете поста ТС под №4:

     
  14. sim_a100_2.3_92

    sim_a100_2.3_92 Старожил

    6 дек 2003
    28.971
    ВАЗ 21083
    3.1.1 Switch On/Starting
    Fuel
    When starting the vehicle engine the heater goes in
    standby. With a water circuit temperature below 60 °C and
    an outside temperature below 5 °C (option with outside
    temperature sensor) the starting sequence commences.
    The glow plug and the combustion air fan are activated.
    After 30 seconds the fuel dosing pump starts operation
    and combustion air fan operation is suspended for
    3 seconds. Subsequently the combustion air fan speed is
    increased in a ramp within 57 seconds to nearly full load
    operation.
    After reaching full load fuel delivery within this period the
    glow plug is deactivated and the combustion air fan
    operation increased to full load.
    During the subsequent 45 seconds as well as in normal
    operation the glow plug functions as flame sensor to
    monitor the flame condition.
    After all these events the automatically controlled heating
    operation starts. In case of a no flame condition or a
    flameout, a restart is automatically initiated. If the no flame
    condition persists, fuel delivery is stopped and the heaters
    enters an error lockout with a run-down of the combustion
    air fan.
    Diesel
    When starting the vehicle engine the heater goes in
    standby. With a water circuit temperature below 60 °C and
    an outside temperature below 5 °C (option with outside
    temperature sensor) the starting sequence commences.
    The glow plug and the combustion air fan are activated.
    After 30 seconds the fuel dosing pump starts operation
    and combustion air fan operation is suspended for
    3 seconds. Subsequently the combustion air fan speed is
    increased in two ramps within 56 seconds to nearly full
    load operation. After a stabilisation phase (constant
    speed) of 15 seconds the combustion air fan speed is
    again increased in a ramp within 50 seconds to nearly full
    load.
    After reaching full load fuel delivery the glow plug is
    deactivated and the combustion air fan operation
    increased to full load.
    During the subsequent 45 seconds as well as in normal
    operation the glow plug functions as flame sensor to
    monitor the flame condition.
    After all these events the automatically controlled heating
    operation starts. In case of a no flame condition or a
    flameout, a restart is automatically initiated. If the no flame
    condition persists, fuel delivery is stopped and the heater
    enters an error lockout with a run-down of the combustion
    air fan.
    A flameout during normal combustion operation causes
    an automatic restart.
    3.1.2 Heating Operation
    Fuel
    When the temperature rises to reach 72 °C the heater
    switches to the energy saving part load operation. A rise
    in temperature up to 76.5 °C causes the heater to enter a
    control idle period. This also happens when exceeding a
    total heating operating time of 76 minutes.
    After cool-down of the coolant to 71 °C the heater
    resumes part load operation. Another rise in temperature
    to 76.5 °C causes the heater to enter again the control idle
    period. A drop in the coolant temperature during part load
    operation due to an increased demand in heat will cause
    the heater to switch to full load operation at 56 °C.
    Diesel
    Heating operation for the Diesel type heater is identical in
    the sequence of events. Should the coolant temperature
    drop during the control idle period to but not below 71 °C
    within 900 seconds, a subsequent drop in the coolant
    temperature below 71 °C causes the heater to perform a
    regular starting sequence into full load operation.
    A drop in the coolant temperature during part load
    operation due to an increased demand in heat will cause
    the heater to switch to full load operation at 65 °C.
    3.1.3 Switch Off/Deactivation
    When turning the engine off the heater is deactivated.
    Combustion stops and run-down commences. The
    combustion air fan first continues operation to cool the
    heater down (run-down) to be automatically switched off
    afterwards.
    NOTE
    The run-down time and the combustion air fan speed
    depend on the heater operating condition at the time of
    deactivation.
    Run-down time is for:
    Fuel
    168 seconds when deactivated in full load operation and
    157 seconds when deactivated in part load operation.
    Diesel
    175 seconds when deactivated in full load operation and
    100 seconds when deactivated in part load operation.
    Dependent on the software variant implemented in the
    control unit there might be deviations from those run-down
    periods.
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
  15. Максим Александрович

    23 мар 2010
    509
    W221 4M, TLC200
    в точку. (особо экономным читать внимательней)
     
  16. sim_a100_2.3_92

    sim_a100_2.3_92 Старожил

    6 дек 2003
    28.971
    ВАЗ 21083
    Это было про

    3.1 Functional Description Thermo Top Z
    (Supplementary Heater) дополнительный обогреватель




    Для

    3.2 Functional Description Thermo Top C
    (Auxiliary Heater) вспомогательный обогреватель.



    3.2 Functional Description Thermo Top C
    (Auxiliary Heater)
    3.2.1 Switch On
    Fuel
    When operating the "instant heat" switch button the timer
    display shows or when operating the switch on the
    Telestart transmitter the operating indicator light on the
    transmitter flashes. This puts the heater in standly.
    The glow plug, the combustion air fan and the circulation
    pump are activated. After 30 seconds the fuel dosing
    pump starts operation and combustion air fan operation is
    suspended for 3 seconds. Subsequently the combustion
    air fan speed is increased in a ramp within 57 seconds to
    nearly full load operation. After reaching full load fuel
    delivery within this period the glow plug is deactivated and
    the combustion air fan operation increased to full load.
    During the subsequent 45 seconds as well as in normal
    operation the glow plug functions as flame sensor to
    monitor the flame condition.
    After all these events the automatically controlled heating
    operation starts. In case of a no flame condition or a
    flameout, a restart is automatically initiated. If the no flame
    condition persists, fuel delivery is stopped and the heaters
    enters an error lockout with a run-down of the combustion
    air fan.
    Diesel
    When operating the "instant heat" switch button the timer
    display shows or when operating the switch on the
    Telestart transmitter the operating indicator light on the
    transmitter flashes. This puts the heater in standly.
    The glow plug, the combustion air fan and the circulation
    pump are activated. After 30 seconds the fuel dosing
    pump starts operation and combustion air fan operation is
    suspended for 3 seconds. Subsequently the combustion
    air fan speed is increased in two ramps within 56 seconds
    to nearly full load operation. After a stabilisation phase
    (constant speed) of 15 seconds the combustion air fan
    speed is again increased in a ramp within 50 seconds to
    nearly full load.
    After reaching full load fuel delivery the glow plug is
    deactivated and the combustion air fan operation
    increased to full load.
    During the subsequent 45 seconds as well as in normal
    operation the glow plug functions as flame sensor to
    monitor the flame condition.
    After all these events the automatically controlled heating
    operation starts. In case of a no flame condition or a
    flameout, a restart is automatically initiated. If the no flame
    condition persists, fuel delivery is stopped and the heater
    enters an error lockout with a run-down of the combustion
    air fan.
    A flameout during normal combustion operation causes
    an automatic restart.
    3.2.2 Heating Operation
    Fuel
    When the temperature rises to reach 72 °C the heater
    switches to the energy saving part load operation. A rise
    in temperature up to 76.5 °C causes the heater to enter a
    control idle period. This also happens when exceeding a
    total heating operating time of 76 minutes.
    The circulation pump, the vehicle's own heating air fan,
    and the operation indicator light remain on during control
    idle.
    After cool-down of the coolant to 71 °C the heater
    resumes part load operation. Another rise in temperature
    to 76.5 °C causes the heater to enter again the control idle
    period. A drop in the coolant temperature during part load
    operation due to an increased demand in heat will cause
    the heater to switch to full load operation at 56 °C.
    Diesel
    Heating operation for the Diesel type heater is identical in
    the sequence of events. Should the coolant temperature
    drop during the control idle period to but not below 71 °C
    within 900 seconds, a subsequent drop in the coolant
    temperature below 71 °C causes the heater to perform a
    regular starting sequence into full load operation.
    3.2.3 Switch Off
    When turning the heater off by pushing the "instant heat"
    switch button ( in indicator panel extinguishes) or
    when operating the switch on the Telestart (flashing
    indicator on hand-held transmitter extinguishes) the
    vehicle heating air fan stops. Combustion terminates and
    run-down commences. The circulation pump and the
    combustion air fan first continue operation to cool the
    heater down (run-down) to be automatically switched off
    afterwards.
    NOTE
    The run-down time and the combustion air fan speed
    depend on the heater operating condition at the time of
    deactivation.
    Run-down time is for:
    Fuel
    168 seconds when deactivated in full load operation and
    157 seconds when deactivated in part load operation.
    Diesel
    175 seconds when deactivated in full load operation and
    100 seconds when deactivated in part load operation.
    Dependent on the software variant implemented in the
    control unit there might be deviations from those run-down
    periods.
    Thermo Top Z/C 3 Functional Description
    303


    3.2.4 Auxiliary Heater in Supplementary Heater
    Function
    Вспомогательный, используемый как дополнительный.

    3.2.4.1 Switch On
    When starting the engine the heater goes in standby (see
    3.1.1).
    With the temperature of the water circuit below 60 °C and
    the outside temperature below 5 °C (option with external
    temperature sensor) the starting procedure is initiated.
    NOTE
    When operating in the supplementary heater function
    there will be no automatic trigger of the circulation pump
    and the vehicle's heating air fan.
    3.2.4.2 Switch Off
    Turning the engine off deactivates the heater.
    Combustion is terminated and run-down commences.
    The combustion air fan however continues operation to
    cool the heater down (run-down) to be automatically
    switched off afterwards (see 3.1.3).
    3 Functional Description Thermo Top Z/C
    304
     
    1 человеку нравится это.
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
  17. Максим Александрович

    23 мар 2010
    509
    W221 4M, TLC200
    отлично. в части энергосбережения тоже самое. ))
     
  18. VittorioDor

    VittorioDor Живу я здесь

    9 фев 2009
    1.174
    Audi A5 3.0TDI
    Да легко. Но вот для особо обеспеченных: сами-то внимательно прочитали? или логика - то шо на аглицком, то и прокатит?

    А если б внимательно читали, прежде чем рекомендовать, то увидели, что эта замечательная цитата из ELSA касается именно догревателя ThermoTop Z, о котором мы сейчас не говорим.

    А если действительно внимательно читали, то:

    Видимо, особая обеспеченность рождает и особую поспешность.

    Так вот там черным по белому пишется, что вебаста не выключается, а лишь переходит в режим энергосбережения. А выключится она лишь после нажатия кнопки или истечения времени.

    Так что, пока не было приведено ни одного конкретного довода за то, чтоб впустую гонять агрегат, пусть и на режиме энергосбережения, но он все равно работает (а его остаточное время работы может составлять и 30-40 мин), вместо того, чтоб 1-2 раза нажать на кнопку.

    Раз уж вы завели речь об экономии, экономия может быть не только в топливе. у каждого агрегата имеется свой ограниченный ресурс.

    З.Ы. to sim_a100_2.3_92: как всегда, спасибо за конструктив!
     
  19. sim_a100_2.3_92

    sim_a100_2.3_92 Старожил

    6 дек 2003
    28.971
    ВАЗ 21083
    Не за что. Это не Эльза,:) а

    Workshop manual
    Webasto Thermosysteme GmbH
    Abt. Technische Dokumentation
    D-82131 Stockdorf
    Telephone: 089/85794-542
    Telefax: 089/85794-757



    Про режим Standby там особо не написано, только про

    Fuel consumption
    Full load 0.50 kg/h
    Part load 0.25 kg/h
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
  20. Максим Александрович

    23 мар 2010
    509
    W221 4M, TLC200
    да ладно Вам! "все равно работает"!

    "When the temperature rises to reach 72 °C the heater
    switches to the energy saving part load operation. A rise
    in temperature up to 76.5 °C causes the heater to enter a
    control idle period."
    - здесь все четко и ясно сказано. или Вам непонятно, что такое "спящий режим"??

    а вообще - вести с Вами разговор просто сказочно: "битые" силлогизмы сочетаются с выдернутыми фразами и Вашими предположениями о личности собеседника, а потом обратно.

    то Вы почему-то утверждаете, что кто-то флудит, сами флудя первым, то утверждаете, что речь а вебасте "не той системы" (хотя ТС не называл её), затем тут же благодарите за конструктив..

    это жестко! скажу одно - не комплексуйте.

    (без обид, ничего личного)