F-Cantronic The basis for the recalculation of the chassis height is the speed signal. It determines how deep the car body can be lowered. The F-Cantronic taps the speed signal from the CANbus and modifies it. Our aim is a low suspension setting under the aspect of visual appeal and maintenance of the in-series travelling comfort at the same time. In the chart below you find exemplary results attainable for the Audi A6. In comparison to the standard level the F-Cantronic achieves a lowering of 35 mm up to a speed of 120 km/h! Above this speed the Cantronic module lifts the chassis to the series level „Drive“ to avoid cutbacks in terms of comfort. The Cantronic module offers three switch positions. In the off-position the module is deactivated. The second position (OPT) standardly generates about half of the possible lowering but can optionally be programmed as wished. In the on-position the Cantronic unites lowest possible setting while maintaining suspension comfort and agreeable driving characteristics. At the same time we do not want to leave unmentioned that switching our module on and off can also conveniently be done even without leaving the driver seat. As a matter of principle the F-Cantronic gets only activated in connection with your car´s sport or dynamic setting. If you just temporarily want to lift your chassis (e.g. for passing over a kerbstone) you simply have to change your car´s suspension setting to the automatic or standard mode to deactivate the F-Cantronic. Accordingly switching back will make it work again. Due to the multiple possibilities of our software we are also able to consider individual convenience and customize the F-Cantronic to your personal needs. An example is a higher suspension setting for more ground clearance off or on bad roads, a better handling with trailers or for an easier boarding. Please do not hesitate to contact us concerning your requirements.
В режиме "динамик", на скорости выше 140км/ч подвеска еще немного "приседает". Чем ниже центр тяжести, тем лучше устойчивость. Многие тюнеры делают модули занижения на Q7 и др тачки с пневмой.
в теме про олроуда старого люди опускают пневму ваг комом. если что поинтересуйтесь у данила. и никуда ездить не нужно.
я так понял при опускании пневмы через ваг ком они тем самым на то же занижение опускают и в других режимах подвески, например в офроуде или лифте, а про обманки как я понял нужное занижение наступает только в режиме динамик
если так можно то это было было супер, но я думаю тогда и абмнок было и не было. А народ через ваг ком опускает тупо обманывай пневму, при адаптации ее там у каждого колеса от центра диска до арки мериют растояние, далее уже на сколько нужно опустить вычитают из из полученной цифры и тем самым делая нужное занижение
При снятии клемы или разрядке аккумулятора, значения возвращаются к заводским. Только модуль занижения может гарантировать нормальную работу подвески.
Напишет ктонбдь по-подробней, кто занижал Q7 ваг комом и поользует? Какие значения, как ведет себя? Можно в личку.
я бы занизил в режиме динамик, а в других бы оставил, но так нельзя через ваг ком сделать, так что не судьба пока
да. через ваг ком опускает тупо обманывай пневму, при адаптации ее там у каждого колеса от центра диска до арки мериют растояние, далее уже на сколько нужно опустить вычитают из полученной цифры и тем самым делая нужное занижение. И соответственно будет нужное занижение во всех режимах, что для меня лично не айс, в режиме динамик я бы с удовольствием понизил. как вариант тут кто то говорил что на с лайн в режиме динамик она ниже на 1 см. Так что где то можно прописать это. А опускать на более это уже с помощью обманок, в принципе 100 баксов по сравнению с ценой кушки сущие копейки