Статус темы:
Закрыта.

Ошибки . Расшифровка по номерам тут.

Тема в разделе "Ремонт Ауди", создана пользователем GrayCep, 26 фев 2009.

  1. michфуд

    michфуд Старожил

    12 окт 2005
    15.243
    A4 8E 2,0 01
    Гось, а номера ошибков не могут быть в HEX?
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
  2. alekseyeve

    alekseyeve Живу я здесь

    29 окт 2009
    4.308
    A6/С5 1.8Т ANB 99
    Всем добрый день! Парни не пинайте... прошёлся поиском по данной ветке, нашёл приблизительные ошибки как и у меня, но не нашёл ответа на них... Очень сильно увеличился расход бензина... просто не знаю что делать...(был примерно 12-13, стал в 2 раза больше!!!). Временами вылезает вот такая ошибка по двигателю:

    Найдены неисправности:
    00561 - Адаптация смеси
    15-00 - выход из диапазона адаптации, меньшего нижнего предела (на холостых оборотах)

    Больше вообще никаких ошибок нет! Вагаю 1-2 раза в неделю, прогретую. вот сделал скрины некоторых каналов диагностики может помогут они. Снимал лог - так расходомер показал 100 в пике на 5600 оборотах, читал что это идеальный показатель (поправьте если ошибаюсь). По каким каналам диагностики необходимы ещё данные чтобы нарисовалась общая картина состояния? СПАСИБО! выручайте пожалуйста!
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
  3. gosy97

    gosy97 Печенег

    2 май 2007
    4.642
    Москва
    S6/09, 320dx/15
    не думаю...

    VCDS Version: Release 908.0
     
  4. alekseyeve

    alekseyeve Живу я здесь

    29 окт 2009
    4.308
    A6/С5 1.8Т ANB 99
    up :(
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
  5. botcman

    botcman Живу я здесь

    2 фев 2010
    2.044
    Фрилка солярошный
    По ВЕХу кто-нить ответит?
     
  6. michфуд

    michфуд Старожил

    12 окт 2005
    15.243
    A4 8E 2,0 01
    #1286 michфуд, 3 фев 2010
    Последнее редактирование: 3 фев 2010
    а чего ап? - написано все в самой ошибке... - и по скринам в 8 группе аддитив -8 - переобогащение на хх (макс -10, идеал 0)

    00561 - Mixture Adaptation: Adaptation Limit (Add) Exceeded

    Possible Symptoms


    • Engine Jolting
    • Increased Fuel Consumption
    • Poor Idling/Jolting
    • Reduced Boost Pressure
    Possible Causes


    • Mass Air Flow Sensor (G70) faulty
    • Fuel Pressure too Low
    • Leaks in Intake Air System and/or Exhaust System
    • Injector(s) faulty (i.e. coked)
    Possible Solutions


    • Refuel Vehicle
    • Check Fuel System Pressure
    • Check Mass Air Flow Sensor (G70)
    • Check Intake Air System and Exhaust System for Leaks
    • Check Injection Quantity
    • Check Injector(s)
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
  7. michфуд

    michфуд Старожил

    12 окт 2005
    15.243
    A4 8E 2,0 01
    17705/P1297/004759 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)

    Possible Symptoms


    • Power Loss
    Possible Causes


    • Leaking hoses and/or pipes between components
    • Check Boost Pressure Control Valve (N249)
    Possible Solutions


    • Check hoses and/or pipes between components
    • Check / Replace Boost Pressure Control Valve (N249)
    • Check / clean Throttle Valve, do Throttle Body Alignment
    Special Notes


    • Did anyone fitted an extra (wrong) dump valve?

    16825/P0441/001089 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow

    Possible Symptoms


    • Malfunction Indicator Light (MIL) active
    Possible Causes


    • Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Regulator Valve (N80) faulty/jammed
    • Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Solenoid Valve (N115) faulty/jammed
    • Evaporative Emission (EVAP) Canister Sealing faulty
    • Pipes between Tank Breathing and Throttle Body leaky/blocked
    Possible Solutions


    • Check Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Regulator Valve (N80)
      • Perform Output Test
    • Check Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Solenoid Valve (N115)
    • Check Evaporative Emission (EVAP) Canister
      • Perform Basic Setting
    • Check Pipes between Tank Breathing and Throttle Body
    сложно что-ли самим на сайте посмотреть?
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
  8. michфуд

    michфуд Старожил

    12 окт 2005
    15.243
    A4 8E 2,0 01
    Dump valve
    From Wikipedia, the free encyclopedia
    Jump to: navigation, search
    Question book-new.svg
    This article does not cite any references or sources.
    Please help improve this article by adding citations to reliable sources. Unsourced material may be challenged and removed. (December 2009)

    Dump valves are fitted to the engines of turbo charged cars and sit between the compressor outlet and the throttle body. When transitioning from a boosted state to a closed throttle state (as in between shifts), due to inertia, the turbo continues to pressurize air, but the closed throttle prevents the compressed air from entering the engine. In this case the pressure exceeds the preset spring pressure in the dump valve and the excess pressure is bled off to atmosphere.

    The reason for a dump valve or a bypass valve is often misunderstood, and is used to prevent the compressor from entering surge. Surge occurs when a reduction in the flow through the compressor results in a fall in pressure rise across the compressor. The compressor then becomes unstable and the flow surges between a given value and zero.

    Given a turbo running at a fixed speed, as the throttle is closed, flow reduces. This is counteracted by an increase in pressure rise and the system remains stable. However once flow crosses the compressor surge line, any further reduction in flow will result in a reduction of pressure rise. This reduction in pressure rise leads to a further reduction in flow which leads to a further reduction in pressure and thus flow collapses to zero. At this point the compressor flow recovers and increases back to a value above the surge line. Pressure then begins to increase, flow reduces below the surge line and collapses once again. This cycle then repeats itself until conditions change.

    This surge cycling causes rapid fluctuations in pressure within the compressor which can cause damage to and failure of the compressor.

    To prevent stall/surge, most turbo applications are fitted with dump or bypass valves. These open when the throttle is closed and either return flow back to the compressor inlet or allow it to escape to atmosphere. This allows the turbo to maintain flow above the surge line whenever the throttle is closed to avoid the compressor from entering the surge region.

    The rate at which the turbo rotating assembly slows is mainly dependant upon

    • Friction within the rotating assembly

    • Mass of the rotating assembly

    • Work done by the compressor

    When a compressor is moving a mass of air, the energy to move that air is provided by the turbine. Once the exhaust gas flow is lost, the energy is drawn from the inertia within the rotating assembly itself, causing it to slow down. So moving a mass of air will cause the turbo to slow down faster. A dump valve or bypass valve by maintaining a flow will therefore actually draw more energy from the rotating assembly and thus cause the turbo to slow quicker.
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
  9. dmitiy565

    dmitiy565 Новичок

    10 мар 2008
    71
    Люди добрые ! Ну помогите разобраться что за ошибки такие . Уж весь форум облазил.
    Версия VAG-COM: Релиз 311.2-N

    Номер Контроллера: 038 906 019 GQ
    Компонент и/или версия: 1,9l R4 EDC G000AG 1524
    Кодирование: 00001
    Код Сервиса: WSC 05314

    1 Неисправности:
    18263 - Шина данных-привод: контроль актуальности программы
    P1855 - 35-10 - - - Спорадическая

    Номер Контроллера: 3B0 920 827 A
    Компонент и/или версия: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V08
    Кодирование: 04105
    Код Сервиса: WSC 00000

    1 Неисправности:
    00476 - Блок управления топливного насоса-J538
    49-00 - нет связи
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
  10. michфуд

    michфуд Старожил

    12 окт 2005
    15.243
    A4 8E 2,0 01
    машин и код мотора
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
  11. dima2222

    dima2222 Старожил

    11 ноя 2005
    4.313
    А4 8Е quattro
    в подписи же, Миш
     
  12. michфуд

    michфуд Старожил

    12 окт 2005
    15.243
    A4 8E 2,0 01
    ой, я как всегда :D
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
  13. dmitiy565

    dmitiy565 Новичок

    10 мар 2008
    71
    Прошу о помощи решение проблемы уже наверно 8 раз . Может, подскажешь что за ошибки и где копать ?
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
  14. michфуд

    michфуд Старожил

    12 окт 2005
    15.243
    A4 8E 2,0 01
    18263 шлет в проверку датчика т наружнего воздуха.
    какие проблемы-то?
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
  15. dmitiy565

    dmitiy565 Новичок

    10 мар 2008
    71
    #1295 dmitiy565, 3 фев 2010
    Последнее редактирование: 3 фев 2010
    Только ошибки и больше ни каких Как проверить датчик Т ? Омами ?! А что скажешь про насос ? Машина работает .
    1 Неисправности:
    00476 - Блок управления топливного насоса-J538
    49-00 - нет связи
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
  16. michфуд

    michфуд Старожил

    12 окт 2005
    15.243
    A4 8E 2,0 01
    да это вроде просто хрень... хотя на тракторах может и имеет смысл - у меня чет похожее приборка выкинула один раз... сбрось ошибки и ездий себе спокойно
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
  17. dmitiy565

    dmitiy565 Новичок

    10 мар 2008
    71
    В том то и дело что весят !
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
  18. melkon

    melkon Суровый диагност

    21 сен 2005
    27.090
    Московская обл.
    Tuareg NF 3.0TDI на пневме.
    P1297-001 -17705 падение давления между турбиной и дросселем .... Опрессовку делай коллега .
    P0441-002 -16825 система вентиляции топливного бака неисправность подачи . Надо смотреть клапан N80 на предмет его герметичности и его управления (електрического) можно в тестах исполнителей проверить


    Еще один ВЕХовод ?
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
  19. melkon

    melkon Суровый диагност

    21 сен 2005
    27.090
    Московская обл.
    Tuareg NF 3.0TDI на пневме.
    Что за насос J538 :shock: там же насос форсунки ...Подкачивающий что ли ?
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
  20. dmitiy565

    dmitiy565 Новичок

    10 мар 2008
    71
    В баке вроде стоит (жужит:))
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...