Всем добрый день! Парни не пинайте... прошёлся поиском по данной ветке, нашёл приблизительные ошибки как и у меня, но не нашёл ответа на них... Очень сильно увеличился расход бензина... просто не знаю что делать...(был примерно 12-13, стал в 2 раза больше!!!). Временами вылезает вот такая ошибка по двигателю: Найдены неисправности: 00561 - Адаптация смеси 15-00 - выход из диапазона адаптации, меньшего нижнего предела (на холостых оборотах) Больше вообще никаких ошибок нет! Вагаю 1-2 раза в неделю, прогретую. вот сделал скрины некоторых каналов диагностики может помогут они. Снимал лог - так расходомер показал 100 в пике на 5600 оборотах, читал что это идеальный показатель (поправьте если ошибаюсь). По каким каналам диагностики необходимы ещё данные чтобы нарисовалась общая картина состояния? СПАСИБО! выручайте пожалуйста!
а чего ап? - написано все в самой ошибке... - и по скринам в 8 группе аддитив -8 - переобогащение на хх (макс -10, идеал 0) 00561 - Mixture Adaptation: Adaptation Limit (Add) Exceeded Possible Symptoms Engine Jolting Increased Fuel Consumption Poor Idling/Jolting Reduced Boost Pressure Possible Causes Mass Air Flow Sensor (G70) faulty Fuel Pressure too Low Leaks in Intake Air System and/or Exhaust System Injector(s) faulty (i.e. coked) Possible Solutions Refuel Vehicle Check Fuel System Pressure Check Mass Air Flow Sensor (G70) Check Intake Air System and Exhaust System for Leaks Check Injection Quantity Check Injector(s)
17705/P1297/004759 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!) Possible Symptoms Power Loss Possible Causes Leaking hoses and/or pipes between components Check Boost Pressure Control Valve (N249) Possible Solutions Check hoses and/or pipes between components Check / Replace Boost Pressure Control Valve (N249) Check / clean Throttle Valve, do Throttle Body Alignment Special Notes Did anyone fitted an extra (wrong) dump valve? 16825/P0441/001089 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow Possible Symptoms Malfunction Indicator Light (MIL) active Possible Causes Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Regulator Valve (N80) faulty/jammed Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Solenoid Valve (N115) faulty/jammed Evaporative Emission (EVAP) Canister Sealing faulty Pipes between Tank Breathing and Throttle Body leaky/blocked Possible Solutions Check Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Regulator Valve (N80) Perform Output Test Check Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Solenoid Valve (N115) Check Evaporative Emission (EVAP) Canister Perform Basic Setting Check Pipes between Tank Breathing and Throttle Body сложно что-ли самим на сайте посмотреть?
Dump valve From Wikipedia, the free encyclopedia Jump to: navigation, search Question book-new.svg This article does not cite any references or sources. Please help improve this article by adding citations to reliable sources. Unsourced material may be challenged and removed. (December 2009) Dump valves are fitted to the engines of turbo charged cars and sit between the compressor outlet and the throttle body. When transitioning from a boosted state to a closed throttle state (as in between shifts), due to inertia, the turbo continues to pressurize air, but the closed throttle prevents the compressed air from entering the engine. In this case the pressure exceeds the preset spring pressure in the dump valve and the excess pressure is bled off to atmosphere. The reason for a dump valve or a bypass valve is often misunderstood, and is used to prevent the compressor from entering surge. Surge occurs when a reduction in the flow through the compressor results in a fall in pressure rise across the compressor. The compressor then becomes unstable and the flow surges between a given value and zero. Given a turbo running at a fixed speed, as the throttle is closed, flow reduces. This is counteracted by an increase in pressure rise and the system remains stable. However once flow crosses the compressor surge line, any further reduction in flow will result in a reduction of pressure rise. This reduction in pressure rise leads to a further reduction in flow which leads to a further reduction in pressure and thus flow collapses to zero. At this point the compressor flow recovers and increases back to a value above the surge line. Pressure then begins to increase, flow reduces below the surge line and collapses once again. This cycle then repeats itself until conditions change. This surge cycling causes rapid fluctuations in pressure within the compressor which can cause damage to and failure of the compressor. To prevent stall/surge, most turbo applications are fitted with dump or bypass valves. These open when the throttle is closed and either return flow back to the compressor inlet or allow it to escape to atmosphere. This allows the turbo to maintain flow above the surge line whenever the throttle is closed to avoid the compressor from entering the surge region. The rate at which the turbo rotating assembly slows is mainly dependant upon • Friction within the rotating assembly • Mass of the rotating assembly • Work done by the compressor When a compressor is moving a mass of air, the energy to move that air is provided by the turbine. Once the exhaust gas flow is lost, the energy is drawn from the inertia within the rotating assembly itself, causing it to slow down. So moving a mass of air will cause the turbo to slow down faster. A dump valve or bypass valve by maintaining a flow will therefore actually draw more energy from the rotating assembly and thus cause the turbo to slow quicker.
Люди добрые ! Ну помогите разобраться что за ошибки такие . Уж весь форум облазил. Версия VAG-COM: Релиз 311.2-N Номер Контроллера: 038 906 019 GQ Компонент и/или версия: 1,9l R4 EDC G000AG 1524 Кодирование: 00001 Код Сервиса: WSC 05314 1 Неисправности: 18263 - Шина данных-привод: контроль актуальности программы P1855 - 35-10 - - - Спорадическая Номер Контроллера: 3B0 920 827 A Компонент и/или версия: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V08 Кодирование: 04105 Код Сервиса: WSC 00000 1 Неисправности: 00476 - Блок управления топливного насоса-J538 49-00 - нет связи
Только ошибки и больше ни каких Как проверить датчик Т ? Омами ?! А что скажешь про насос ? Машина работает . 1 Неисправности: 00476 - Блок управления топливного насоса-J538 49-00 - нет связи
да это вроде просто хрень... хотя на тракторах может и имеет смысл - у меня чет похожее приборка выкинула один раз... сбрось ошибки и ездий себе спокойно
P1297-001 -17705 падение давления между турбиной и дросселем .... Опрессовку делай коллега . P0441-002 -16825 система вентиляции топливного бака неисправность подачи . Надо смотреть клапан N80 на предмет его герметичности и его управления (електрического) можно в тестах исполнителей проверить Еще один ВЕХовод ?