дык, залезь в салон и закрой двери. Погаснет свет - мерь утечку. Не надо раком стоять ) Сидушка если мешает, так её и вынуть можно. странно для А6. У меня даже на А80 1992/1993 годов есть то, о чём писали Dimik и Dim4ik. Может быть, у тебя при установке сигнализации отхреначили всё нафиг, переколхозили свет прямо на концевики? Или с блоком ЦЗ намудрили. ЦЗ штатный пневматический у тебя хоть есть? ))
да, цз пневмо, оно конечно все может быть, но сигналку сам ставил, вроде ничего подозрительного не замечал
в эльзе краем глаза видел, что ЦЗ бывают разные на А6 4А: Central locking versions: ◆ Only central locking ◆ Central locking with radio remote control ◆ Central locking with anti-theft alarm system ◆ Central locking with radio remote control and anti-theft alarm system Вот ещё почитать интересно будет: [CUT]Self-diagnosis of central locking General information The new generation of central locking is equipped with self diagnosis features. Using the fault memory, the final control diagnosis and the measured value blocks simplifies fault tracing. In addition, the V.A.G 1551 fault reader can be used to code the associated central locking variant. The new central locking system always permits the "Automatic open" or "Automatic close" functions. The "Automatic close" permits all opened windows and an opened sliding roof to be closed by holding the key in the close position until everything is closed. When using "Automatic open" hold the key in the open position until the windows are opened. The "Automatic close" function cannot be executed at the tailgate or boot lock. The central locking has two pneumatic circuits. In central locking not equipped with remote control only the tank flap is connected to the first circuit and if radio-operated remote control is fitted the driver door and the tank flap are connected to the first circuit. The remaining locking positions are connected to the second circuit. If security central locking is fitted, unlocking the driver or front passenger door once opens only this door and the first pneumatic circuit. If a further unlock command occurs within 5 seconds, the second pneumatic control circuit is also activated and the entire vehicle opened. If the tailgate lock cylinder is actuated only once, all doors remain locked. The tailgate or boot lid re-locks automatically after approx. 5 seconds. The interior lighting is dimmed on or off within approx. 1.5 seconds. The boot lighting is controlled by the central locking pump via the tailgate or boot lid contact switch. If the tailgate is open, the lighting is switched off if a speed of (approx. 5 km/h) is exceeded or after 10 minutes. The new remote control system is a radio-operated remote control system. In vehicles with radio-operated remote control, the receiver is integrated in the central locking pump. The antenna for the radio remote control is integrated in the wiring loom. If radio remote control is fitted, the "Automatic open" function only affects the windows, press and hold the "Open button" to use this feature. The "Automatic close" function can be used to for the windows and the sunroof, press and hold the "Close button" to use this feature. The central locking system re-locks automatically if the doors or tailgate/ boot lid are not opened within 60 seconds of opening the central locking. The central locking cannot be opened using the interior button if the anti-theft alarm system is armed. Vehicles with anti-theft alarm systems are always equipped with an ultrasonic interior monitoring system. The new central locking can also be re-coded to the USA door switching logic. All window lifters are thereby disabled when the ignition is off and the driver door is open. It is possible to confirm that the anti-theft alarm system has been armed when locking the central locking. This can be confirmed by the ATWS horn sounding briefly or by the turn signal lamps flashing briefly. The central locking can also be coded so there is no confirmation. Confirmation of the radio remote control can be indicated by flashing turn signal lamps. [/CUT]
И в какой по твоему позиции я буду находится внутри салона без сидушки? Не раком конечно, но что то приближенное к коленно-локтевой
Вот только интересно почему radio remote control, дистанционка то там инфракрасная. И все остальные фичи , что под спойлером, это по моему для более новой модели, не?
Radio remote control полноценный (т.е не через IR, а с аннтеной) пошёл с центральным замком где ставились компресоры 8L0862257 (G/M) c 06.1996. 8L0862257G - позиционируется как ЦЗ с радио управлением, без противоугонной сис-темы 8L0862257M - ЦЗ с радио управлением, с противоугонной сис-темой Но 8L0862257G легко меняется кодировка и можно включить функцию противоугонной сис-темы. А так же и другие функции, такие как блокирофка дверей в зависимости от скорости, управление сиреной и т.д.. Сдесь немножко про кодировку: https://www.drive2.ru/l/8434494/ Но были и первые версии компресора 8L0862257 (так называемые lite версии) которые физически не имеют этих функций. Но управление светом было у всех! .
Ну вот у меня IR управление, сигнализация, управление светом и доводчик стекол с люком. Но компом центрозамок не видится, да и год машины 95.
диагностируется, как я понял, ЦЗ, который new generation. Видимо после 06/1996 которые. Надо в эльзе посмотреть за 1995 год по ЦЗ что есть.
Выход К линии (для подключения Vag-Com`a) появился на компрессорах начиная с серии 8L0...... (т.е c 06.1996).
чего посмотреть то? если про ЦЗ, то там всё то же самое. инфу я копировал из раздела central locking / self diagnosis, что подразумевает new generation, которые уже вагаются. какая инфа интересует?
Ну у меня пока все работает, но схемка интересна к примеру, если есть и не затруднит. Но именно связей ЦЗ управляемого по IR
Если не ошибаюсь.Это пред на лампочку индикатор включения света ( дальний) И самой лампочки дальнего света.
Часы, подсветка салона, багажника, козырьков, прикуриватель, БК, регулировка зеркал, память сидений. Искать исключая каждый пункт.